Strona główna > Okulistyka kliniczna > Oczy na diecie

Oczy na diecie

Przedstawiamy pięć składników diety, które warto uwzględnić w swoim jadłospisie.

Poniżej przedstawiamy **pięć składników diety**, które warto uwzględnić w swoim jadłospisie, by zachować zdrowe oczy.

**Liściaste rośliny zielone**

Sałata, kapusta, szpinak, rzepa zielona, brokuły, groszek. Zawierają luteinę i zeaksantynę, czyli substancje, które zmniejszają ryzyko rozwoju zwyrodnienia plamki żółtej i zaćmy.

**Jajka**

Żółtko jaj jest bogatym źródłem nie tylko luteiny i zeaksantyny, ale także cynku, który pomaga obniżyć ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej.

**Owoce cytrusowe i jagody**

Dzięki dużej zawartości witaminy C o działaniu antyoksydacyjnym zmniejszają ryzyko wystąpienia zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej.

**Migdały i orzechy**

Bogate w witaminę E, która zgodnie z badaniami redukuje ryzyko rozwoju zwyrodnienia plamki żółtej. Jedna garść migdałów dostarcza połowę dziennego zapotrzebowania na witaminę E.

**Mięso ryb**

Tuńczyk, łosoś, makrela, sardynki, halibut i pstrąg są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Ich niedobór został stwierdzony m.in. w zespole suchego oka. Są niezbędne także dla prawidłowego funkcjonowania siatkówki.

Godziny otwarcia

Pon-Pt

10:00-20:00

Sobota

Zamknięte

Niedziela

Zamknięte

Kontakt

Adres

ul. Rybnicka 64, 44-310 Radlin

Skontaktuj się z nami, aby umówić wizytę

Rejestracja